Våra samarbetspartners

Iranska Filmfestivalen arrangeras av:

Föreningen Yari är en fristående, demokratisk och opolitisk förening i Sverige vars mål är att förändra och förbättra situationen för de många hundratusentals barn i Iran som inte har möjlighet att gå i skolan. Föreningen har ett 90-konto med kontroll av Svensk Insamlingskontroll. 

yarivit

Våra samarbetspartner:

 
  

mobility

 

 

 

  

 

IKF logo 

Med stöd av:

 

STOCKHOLMS STAD

 

 

Våra sponsorer: 

 

                                                                                                             AG-ERKEK-LOGO-DIKEY.png 

 

                                                                                                                     Part-2-jpeg.jpeg                                             

 

                                                                                                                                

 

 

 

sponsor Klubbkortet 1 
Calegi

 


 

Ett särskilt tack till: 


Abedin Mahdavi och hans filmteam
för att ha regisserat och filmat Yaris egna kortfilm, missa inte att höra ett av Yaris fadderbarn berätta med egen röst om vad din hjälp har betydigt för henne.

از عابدین مهدوی و گروه ایشان بابت ساخت فیلم مستند از یکی از بچه های نیازمند زیر پوشش مالی یاری صمیمانه سپاسگزاریم

 

 
 
 
 


Marzieh Riahi
för all hjälp med införskaffande av festivalens fantastiska kortfilmer och dokumentärer.

ازمرضیه ومرجان ریاحی بابت همکاری در بخش فیلمهای کوتاه صمیمانه سپاسگزاریم

 

 

 

 

Samarbeta med oss:

Den Iranska Filmfestivalen startades år 2000 är inne på sitt sextonde år. Festivalen startades som ett led i att rikta fokus till iransk filmtradition och hantverk men även väcka uppmärksamhet kring föreningens hjärtefråga - de utsatta barnen i Iran. Genom åren har festivalen växt otroligt mycket och äger i år rum den 24-25 september på Biograf Park i Stockholm och på Slottsbiografen i Uppsala. 

2015 års festival besöktes av cirka 1 600 personer och vår webbplats hade cirka 22 000 unika besökare under festivalveckan. Förra årets undersökning visade att över 90 % av våra festivalbesökare hade persiskt påbrå och med en ganska jämn åldersfördelning mellan 19-60 år. Över 85 % av alla besökare var högskoleutbildade och förvärvsarbetande, cirka 50% ägde sin egen bostad. 

Om du vill nå ut till en mycket köpstark och nischad målgrupp med stort intresse för kulturella evenemang så är filmfestivalen rätt forum. Det finns många möjligheter till exponering på plats eller på vår webbplats. Kontakta oss gärna för mer information.